M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Le code MoLUSC permet de construire des catalogues de galaxies à partir de simulations à N-corps de matière noire. Ce code est destiné à traiter des simulations de grandes tailles en utilisant une méthode de biais. Cette méthode, calibrée sur les résultats de GALICS, permet de peindre des galaxies sur des simulations dont la résolution en masse n’est pas suffisante pour être post-traitées par la méthode semi-analytique.
L’article decrivant plus precisement le fonoctionnement de molusc peut etre trouve a l’adresse : http://arxiv.org/pdf/astro-ph/0612166. En voici l’abstract:
This paper presents MoLUSC, a new method for generating mock galaxy catalogs from a large scale ($\approx 1000^3$ Mpc$^3$) dark matter simulation, that requires only modest CPU time and memory allocation. The method uses a small-scale ($\approx 256^3$ Mpc$^3$) dark matter simulation on which the \galics semi-analytic code has been run in order to define the transformation from dark matter density to galaxy density transformation using a probabilistic treatment. MoLUSC is then applied to a large-scale dark matter simulation in order to produce a realistic distribution of galaxies and their associated spectra. This permits the fast generation of large-scale mock surveys using relatively low-resolution simulations. We describe various tests which have been conducted to validate the method, and demonstrate a first application to generate a mock Sloan Digital Sky Survey redshift survey.